En shoppingtur

Goderafton i stugorna, hur står det till?

Jag har nyss kommit hem från den obligatoriska "nu har jag fått studielån!!!!!"-shoppingen. Närå, men jag behövde nya vinterkängor så jag fixade sådana. Det är inte så att mina gamla är sönder, men jag tror inte riktigt folk förstår hur SVINKALLT det är i Örbyhus (de senaste dagarna har vi snittat fyra minus + snålblåst) och med ungefär en halv meter snö att trampa genom så fort man sätter foten utanför dörren är det inte att undra över att man behöver mer än ett par ordentliga vinterskor. Så det blev ett par curlingkängor, varmaste, mysigaste och snyggaste vinterskon! De kan jag ha till lite "finare" tillfällen också. Men det sved i plånboken. Puh. Tur att de håller lääääänge!

En annan anledning till att jag köpte dem var att jag pratade med en granne imorse som sa att vintern, när den väl kommit, brukar hålla i sig hela vägen in i mitten på april, ibland längre. Det är ett HALVÅR av iskyla och mina Timberlandkängor i all ära men så mycket förväntar inte ens jag mig av dem. Nu har jag alltså två par jag kan byta mellan och då kan de andra vila mellan varven. Skitbra.

Jag köpte även lite julpynt, en minigran och en bock bland annat. Ni får se bilder så fort jag satt upp det!

Kommentarer
Postat av: SABINA JUHLIN

nämen hej katie, var det du :D tackar för tipset! ska jag kolla in om jag har vägarna förbi. Synd att man bor i lilla åstorp bara hahah. Hur står det till med dig nuförtiden? :) förutom att du är lite frösen vad jag försår :P



2010-11-26 @ 00:12:03
URL: http://saaabinas.blogg.se/
Postat av: SABINA JUHLIN

nämen hej katie, var det du :D tackar för tipset! ska jag kolla in om jag har vägarna förbi. Synd att man bor i lilla åstorp bara hahah. Hur står det till med dig nuförtiden? :) förutom att du är lite frösen vad jag försår :P



2010-11-26 @ 00:12:04
URL: http://saaabinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0