Casillero del Diablo

När vi ska tentafesta och liknande brukar jag alltid ha med mig en flaska Casillero del Diablo, mitt favoritvin. De flesta brukar komma med rom eller någon typ av starksprit (ibland vitt vin eller champagne), men jag kommer dragandes med mitt röda vin. Eller rödtjut, som det tydligen kallas i kulturkretsar. Detta av två orsaker: 1) rödvin ger en huvudvärk om man dricker för mycket = en utmärkt anledning att INTE fortsätta dricka även om man helst vill sätta i sig hela flaskan eftersom det är så himla gott, och 2) om man dricker mer än ett glas rödvin och sedan dricker en drink, typ Cuba Libre (rom och cola) får man en sjuhelvetes baksmälla man inte under några omständigheter vill beblanda sig med (har jag hört, jag har faktiskt aldrig varit bakfull på riktigt).

Jag vet inte varför jag skriver det här inlägget, ville nog mest tipsa om Casillero del Diablo tror jag. Det är för övrigt godast i sin ensamhet, tycker jag. Man behöver inte äta mat till - vinet är så himla kraftfullt att det krävs en mustig gryta med krut i för att väga upp - utan att bara dricka ett glas eller två till ett sällskapsspel är det ultimata.

Så. Nu har jag promotat här så nu förväntar jag mig en låda hemskickad! Ska be Lydia översätta inlägget åt mig (spanska) så att Chilenarna som gör vinet kan läsa det här.

Skämt och sido. Nu ska jag återgå till att sy, måste sprätta upp en massa för duktiga jag har ju lyckats sy lite fel ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0