Projekt

Som ni kanske vet är jag en hyfsad kakmakare (jag säger inte bagare eftersom jag inte har någon formell träning och dessutom misslyckas ibland). Ni kanske också vet att jag influeras löjligt (faktiskt - LÖJLIGT) mycket av filmer. Häromdagen såg jag Julie/Julia och kunde inte låta bli att fundera lite över hur det varit att själv baka sig igenom en kokbok. I mitt fall blir det dock en bakbok, närmare bestämt A piece of cake skriven av allas vår Leila. Hela grejen med det är väl att jag vill baka så mycket som möjligt för att bli så bra som möjligt.

Jag har ingen deadline för jag kommer tröttna om jag inte har någon press på mig.

Först ut är i alla fall kladdkaka med chokladbitar i. Den är enkel och snabb att vispa ihop.
Imorgon tänkte jag göra focaccia med skinka, oliver och tomat och kanske någon skorpa på det.

Det finns över tvåhundra recept i bakboken, men många är variationer på grundrecept och jag kommer inte göra det jag inte tycker om. Ett av de exemplen är skorpor med choklad och oliver. Jag vet inte ... Men jag tror faktiskt inte att det blir särskilt gott. Eller? Borde jag göra "bara för att"?

Hur som helst. Nu får vi se om jag orkar ta mig igenom allt eller om jag kommer fastna vid favoriter som jag brukar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0