La rêve

Idag har jag övningskört. Jag kan väl inte påstå att jag är ett geni på vägarna direkt. Jag tar mig fram och jag krockar inte. Vilket, ska ni veta, är en sjukt stor bedrift med tanke på att jag har ett hispigt, medelålders nervvrak bredvid mig. Ja, min mamma alltså. Nejdå, hon är relativt lugn men jag tycker inte om när hon håller sig i dörren som om hon är rädd att flyga genom fönsterrutan. Mamma, jag lovar: jag kan köra bil!

Idag har jag även varit i stan och träffat Josefin. Trevligt som vanligt! Blev lite fönstershopping och en fika på EH innan vi spatserade (man gör så i Trelleborg, lovar!) till Möllers och köpte skinka. Rökt till mina focaccias och kokt till smörgåsen. Tar en bild på dem sedan om de blir bra. Just nu ligger de på jäsning big time! Tjugo minuter och sedan är les focaccias klara. Ni får ingen bild om de blir dåliga.

Kan förresten upplysa er om att kakan igår blev fantastisk. Kladdig men ändå med skorpa. Perfekt!

Ikväll. Ja, vad tror ni? Star Trek såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0