Je ne comprends pas

Varför gör jag alltid såhär? Ger och ger och ger och sen när jag inte får något tillbaka blir jag så ledsen och bestört och rent av besviken på hela människosläktet för att det är så egoistiskt och inte ser längre än näsan räcker. Nästa dag, ibland nästa minut, är jag där igen. Ger och ger och ger och inbillar mig att jag är en så fin person som sliter ut mig för att tillfredsställa både mina egna och andras behov. Gärna innan de vet att de behöver det.

Kanske är det mig det är fel på? Kanske är det rent av irriterande att ha någon som ger så mycket av sig själv? Sätter jag press på folk? Gör mitt beteende att jag blir krävande? Att folk känner sig tvingade att ge en massa tillbaka och således reagerar med gud vad du är krävande?

Säg det då förihelvete.

Och alltid i sådana här situationer är jag så glad att jag har mina fina vänner som ger precis lika mycket som de får - inte sällan kanske mer. Love you!

Kommentarer
Postat av: st

<3 andasbarn..känner igen mig i vsrje ord.

2010-03-02 @ 17:56:33
URL: http://sandraterkildsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0