Lördag är min dag

På lördag fyller jag nitton år! Helt galet. Sista året som tonåring inleds och jag har så höga förhoppningar att jag troligen kommer ligga och gråta i min säng såhär tids nästa år och jämra mig över hur svårt mitt liv är.
Men nog om det! Lördag är som sagt den 26 juni, a.k.a. min födelsedag. Ja, andra fyller också år då såklart! Nadine, bland annat, och min kusin Lillan som bor på Åland! Några till också, faktiskt, men jag kommer inte ihåg alla i skrivande stund.

Det som kommer bli roligast är att se hur många som glömmer min födelsedag, för om jag inte bjuder till fest brukar det vara en hel del. Jag tippar på ungefär hälften/hälften ungefär. Både gällande släkt och vänner. Jag räknar lite i underkant för det är så roligt att känna sig extra uppskattad!

Lördag blir hursomhelst en mysig liten tillställning med mamma, pappa, mormor, morfar och några av mina närmsta vänner. Det blir god mat i massor, franskt såklart, och till förrätt gör Josefin sin åh så goda tomat- och mozarellasallad.

Nåväl. Off I go now, to bed. Josefin har varit här ikväll så vi har ätit alldeles för mycket och pratat och tittat på Harry Potter and we love it. Såg en snutt av "Sense and Sensibility" med Winslet och Thompson också. Ja, jösses. Jag föredrar, i alla fall utifrån vad jag sett, BBC:s nyinspelning. Thompson är så hispig tycker jag ...

Imorgon ska jag laga mat för fulla muggar och så MÅSTE jag in till Malmö en sväng av olika anledningar.

TOODLES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0