jag vill

Några stödord för min nu pågående sinnesstämning

melankoli oro förväntan längtan passion sårbar benägen att tala om känslor oförmögen att visa känslor rädsla drömmar förståelse vetskap som förgör two can keep a secret if one of them is dead cynism pessimism optimism

jag vill bo själv i en lägenhet och kunna välja när jag måste konversera med andra. jag vill sitta uppkrupen i en överdimensionerad, amerikansk tygsoffa fylld med kuddar och läsa The Swan Thieves och dricka vin och längta efter kärlek som aldrig uppstår. jag vill lägga mig i sängen och somna och sova natten genom utan att bli riden av maran. jag vill vakna på morgonen gå ner i köket för att sätta på kaffe och duscha och tänka på vissa ting utan att svimma för att tanken blir mig övermäktig. jag vill sätta mig i Sofieros park och måla tills färgerna inte längre är färger utan krypterade koder där för att jag skall lösa dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0