Kvällsfundering

Här sitter jag på golvet i mitt rum med musiken strömmande ur högtalarna. För närvarande, och som så ofta numera, är det "Fireflies" med Owl City som spelas. Den är så mysig och får mig att tänka på min barndom. Jag har förlorat mycket av min barndom. Jag är inte lika bitsk och ifrågasättande längre. Lyckligtvis har jag numera en svensklärare som triggar fram dessa dolda sidor. Som kusin sade - "du är ju en Molander!". Och det är sant. Jag är en Molander.

Jag läser en fantastiskt bra bok just nu. Den nionde stenen. Jag minns inte författarens namn och jag antar att det inte är så viktigt. Till en början tyckte jag inte alls om språket och om jag läser om de första kapitlen tycker jag inte om språket ändå trots att jag gillar det senare i boken. Antar att författarinnan var nervös eller svårstartad. Den har hur som haver blivit riktigt fin nu och jag är speciellt fäst vid Sarah och Ellen som är bokens huvudpersoner, kan man väl säga. Läs!

Nu ska jag packa väskan och sedan sova. Det blir en lång dag imorgon.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0