Du är vänster för du stödjer inte krig!

Eller, okej. Det var väl inte riktigt det som menades med dagens kommentar (riktad mot mig och några andra) under samhällslektionen.

Vi diskuterade huruvida Sverige borde ha soldater i Afghanistan (eller någonstans överhuvudtaget). Jag sade lite vad jag tyckte och trodde, bl.a. att många av de attentat mot soldaterna är indirekt framprovocerade då de som utför dem inte orkar skilja på vem som är goda eller inte - i deras ögon är alla som bär vapen ett hot. Jag sade också att jag höll med Ohly när han sade att det inte är rätt att Sverige skall ha soldater där eftersom det inte är vår konflikt.

När jag så skall gå ut genom klassrummet hörs följande konversation mellan en elev och lärare:

- Ja, du, ******, du får se till att komma med motargument nu när dina klasskamrater inte håller med dig.
- Ja men vad fan ska jag göra?
- Hur menar du?
- Ja nästan alla är ju såna äckliga vänstervridna.

Jag kan ju säga att jag var en halv tum från att spy galla över honom.

Han har ingen aning om vad jag är. Jag kan lika gärna vara folkpartist (jag kommer faktiskt rösta på dem som det ser ut i nuläget) så IN YOUR FACE!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0