Uppsala by Winter

Godmorgon!

Idag blir en lugn men ändå fartfylld dag. Först ska jag gå och handla ingredienser till knäckebröd + lite andra nödvändigheter, sedan ska jag baka och till sist ska jag slänga mig på soffan med boken jag läser just nu - Kafka på stranden. Jag är förtjust i handlingen men den är skriven på ett alldeles för poetiskt sätt för att jag ska tycka att det är bra litteratur (för mig). Så jag fokuserar mestadels på handlingen och lägger inte så mycket vikt vid språket, även om det såklart på sina ställen är ganska fantastiskt. Efter att jag läst ett par timmar ska jag åka iväg på födelsedagsfest hos en klasskompis i Uppsala. Hon har Moulin Rouge-tema och jag har ingenting att ta på mig, alltså verkligen. Får se vad jag hittar på ...

Men! Jag har en bild att visa er som jag tog häromdagen i Uppsala. Vintern där är ju löjligt vacker, det går inte ens att beskriva. Ni vet hur det ser ut i Skåne på morgnarna med rimfrost i träden och ett riktigt Narnia-landskap? Så ser det ut i Uppsala hela dagen lång och flera dagar i sträck dessutom. När vi traskade förbi Domkyrkan häromdagen kunde jag inte låta bli att knäppa nedanstående bild ...



Ni behöver inte säga något, jag vet ... Det är så satans vackert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0