Godmorgon!

Just nu är det sju minusgrader i Örbyhus. Bra med tanke på hur kallt det var igår! Tydligen skall det bli ett ordentligt snöoväder i slutet av veckan, antar att temperaturen stiger allteftersom tills dess ... Jag gillar snö, men jag har inte fått tummarna loss att köpa täckbyxor så det blir inte så mycket "bygga snögubbar"-time som jag hoppats på.

Jag har för övrigt fått in en fin rutin (nåja, tre dagar) - jag går och lägger mig vid elva varje kväll och har än så länge vaknat klockan 6 på morgonen, pigg som en lärka! Idag somnade jag om en timme, mest för att jag var väldigt trött efter en mardröm, så när klockan ringde sju var jag pigg som en mört. Julkalendern idag var faktiskt bra, även om avsnitten är så himla korta. Har de alltid varit det? Imorgon är det ett nytt avsnitt och hela helgen också och vaaaarje morgon fram tills den tjugofjärde december! Mysigt. När jag kommer hem ska jag sitta och titta på det i pyjamas med en stoooooor kopp varm choklad och köttbullemackor varje morgon, det är livet det.

Nu ska jag åka in till Uppsala för att påbörja ett grupparbete, lektionerna börjar tolv. Vi (jag, Lydia, Madelene, Anna och Karin) ska sitta på ett café och tjuvlyssna på lattemammor och hormonstinna tonåringar. Vi förenar alltså nytta med nöje!

Ikväll ska vi käka pitepalt och sedan titta på Jul i Kapernaum tills paltkommat bedarrat. Det är fyra och en halv timme med julkalendern, så förhoppningsvis orkar alla! Nu måste jag bege mig, vi hörs! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0