Hej,

Bloggade inte igår. Inte i förrgår heller, tror jag. Så förlåt. Inte för att det är något ovanligt att jag inte bloggar, men nu hade jag ju lovat litegrann sådär. För att kort summera dagarna åkte jag i onsdags morse in till stan från Sofia där jag låste in bagaget på centralen och sedan åkte vidare till Uppsala för registrering. Uppsala ser ut som ett stort Lund ungefär så jag vart inte så hänförd som jag trodde. Alltså kan nu alla som tjötar om att det inte finns något annat än rotvälska och spettkakor i Skåne hålla tyst. Men Uppsala VAR mysigt, verkligen. Himla fina Fyrisån blev min kompanjon när jag tog en kaffe innan jag åkte hem och när jag kom dit fick Wayne's Coffee House agera plats. Jag förstod inte vad killen i kassan sa, så jag verkade nog lite bakom. Förlåt.
Allt gick bra, i alla fall, och klassen verkar fin. Jag skrev inte in mig på någon nation men jag ska nog skriva in mig på Östgöta. Mest för att de har franska och engelska som huvudlitteratur, men också för att de har finaste nationshuset (jag vet, snobb är jag). Hehe.

När jag kom tillbaka till Stockholm gick jag på stan ett tag och inhandlade lite förnödenheter (vem förutom jag glömmer tandborste när man ska FLYTTA?!) innan jag satte mig på Café Coppola för en ceasarsallad. Jag har nämnt den tidigare i bloggen och är frälst. Så. Lite reklam där dårå.

Igår var jag i stan hela dagen (typ, vaknade ganska sent och kom inte iväg förrän ett) och gick stadsrunda. Eller, Cityrunda får man väl kalla det. Var inne på Svenskt Tenn och inhandlade underläggen jag suktat efter i flera månader. Ni får se dem när de är uppe på bordet i min lägenhet. Alltså på onsdag! Eller kanske tisdag. Vi får se hur snabbt det går. De är underbara i vilket fall. Och jag hittade lite presenter där också till mina vänner som ni ska få när ni kommer upp. Underbara små presenter.

Idag är jag sjuk, därav bloggandet. Jag har jätteont i halsen. Ikväll ska jag nog bege mig inåt stan ändå för fika och läsning. Kanske. Om jag orkar.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0