c'est mauvais, bien sûr

Jag har humörproblem idag. Känner det redan,
trots att klockan knappt slagit halv tio.
Så dagen kommer spenderas som följande:

- sätta mig utomhus och läsa ut Den mörka ängeln av Marie Ljungstedt
- börja läsa en annan bok
- ta en promenad, idag blir det udden som vanligt
- börja på filosofin, har hemtenta som ska vara inne måndag

Sedan blir det kvällsmys. Hoppas Calle mår bättre,
då blir det en tur ner till Falsterbo.
Stackarn vill inte smitta.
Jag förstår inte sånt där. Själv har jag
aldrig i hela mitt liv haft feber i mer än några timmar,
och det längsta jag legat utslagen är tre dagar.
Och det var inte influensa.
Bara sjuk huvudvärk för att jag inte ätit ordentligt på flera månader.
Och då har jag ändå utsatt mig för allehanda sjukdomar.
Frivilligt.
Tackar mormor och mamma för immunförsvaret.
Det är krut i polskt blod, kan ni tro ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0