BTW

Nu är det höst på RIKTIGT! Och jag är sååå glà.
Höst är det bästa som finns. Massa lager på lager,
underbara skor som täcker hela foten och alla dessa
halsdukar, sjalar, mössor och vantar!

Idag inhandlade jag förutom skorna en rosa mössa och
ett par vita vantar från H&M, 49:50 resp 59:50/st
samt en vit, virkad sjal i mjuuuukt garn från Åhléns
för 199 pix. Kanske inte vad jag brukar ge för sånt,
men det var värt det.

Och när jag kom hem skulle jag skölja den i sköljmedel
(älskar den doften vårt har). Nästan så pinsamt att jag
inte vill berätta, men...
Först visste jag inte hur man bara sköljde, så fick ringa
mamsen och fråga. Sedan fick jag be pappa om hjälp
att sätta igång den. Och när allt väl var klart hade
jag ett jävla jehå att öppna luckan till tvättmaskinen.
Pappa kunde inte heller, så vi fick rota fram bruksanvisning.
Och då skulle graderna stå på MINST 30 för att det skulle
gå att öppna.

PINSAMT att varken jag eller pappa vet hur en
tvättmaskin fungerar. Från och med nu börjar jag
tvätta mina egna kläder.
Eller. Ja. Snart i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0