Vaccin

Igår vaccinerade jag mig mot svininfluensan. Japp. Minsann. Fyra sprutor på ett år är nog rekord för mig. Har jag ens tagit så många om man slår ihop de jag tagit förut? Kanske.

Hur som helst inga direkta biverkningar - än. Har ont i armen, men inte mer än att jag har svårt att ligga på den. Kan lyfta den, sträcka på mig och ja you name it. Visst spänner det lite. Så jag har tur än så länge! Nu hoppas vi och ber till Gud att det fortsätter i denna anda!

Idag har jag spånat lite på balklänning (ja redan) eftersom jag inte lyckas hitta någon jag vill ha utan måste få den uppsydd. Billigare anyhow. Blir en hellång i 1800-talsstuk, med djup fyrkantig urringning och trekvartsärm. Midjan bryts av "mellan" empirskärning (dvs direkt under brösten) och min faktiska midja. Som Eleanor Tilneys ena klänning i Northanger Abbey från 2007. Klänningen blir antingen mörk jadegrön eller djupt vinröd, har inte bestämt mig än. Men finns ju tid så! Hur ska era BALklänningar se ut? Inga coctail hoppas jag...

Kommentarer
Postat av: Ludde

Åh, jag hade velat se dig i vinrött!

2009-11-25 @ 12:18:26
URL: http://naddielicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0