twelve hours til landing

Om tolv timmar anländer vi till Stockholm. Sick! Älskade stad. För övrigt stannar jag längre. Tisdag. Onsdag, kanske, om vädret vill som jag vill. Fick i alla fall mail av en tjej som ville köpa min biljett vilket innebär att jag inte har någon speciell tid att passa. Kommer trava in på centralen när jag känner att nu vill jag hem, vagga fram till SJ's biljettcenter och köpa mig första bästa sista minuten-resa hem. No pun intended. Kosta vad det kosta vill. Ha. Har ju min fond om det krisar... Funderade starkt på att flyga, men med tanke på miljöpåverkan OCH att jag måste ta mig till Arlanda låter inte det där så himla lockande längre. Buss är ju också ett alternativ, men.. Nä, fy! Tåg blir bra. Lagom. Dyrare än buss, billigare än flygplan. Bekvämare än buss, mindre bekvämt än flyg. Miljövänligast! Ja, ni ser. Det är helt enkelt ingen talan om saken. Komfort och miljöpåverkan får faktiskt gå före kostnad ibland. Såere.

Nu ska jag packa det sista och sedan kila ner och göra min tonfiskmacka som jag ska ha imorgon. Ska plocka fram åksjuketabletter också, man vet aldrig med X2000.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0