Thursday I leave

Jag har packat nu. Eller jag är i alla fall på god väg att bli klar. Bara det sista som inte kan komma i förrän torsdagmorgon (onsdag haha). Ni vet, duschgrejer och sånt där. Ska dock rota fram mina miniflaskor så att jag slipper asa med mig alla enorma flaskor i väskan. Har tagit en liten en den här gången - orkar inte släpa på en stor. Det betyder också att jag inte kan shoppa så mycket, vilket är bra. Mindre pengar ut, vett in! Ja, tack!

Var på MAXI tidigare idag och köpte ny tandborste, en lite tub tandkräm och en liten flaska body lotion. Känner mig som en rutinerad resenär nu, som är smart nog att inte ta med mig alla stora förpackningar. Att det även kan röra sig om sedvanlig prylgalenhet nämner vi ingenting om.

Ska strax återgå till listskrivandet (finns inget bättre än att göra listor!) och sedan kila iväg till mormor och morfar för att byta tidning. Blir också en sväng ner till Hemmakväll för att lämna tillbaks filmerna jag lånade.

Förresten borde alla läsa "En liten hattaffär på hörnet" under sommarlovet. Det är en jättesöt historia om Ellie Matthews som efter sin mammas död tar över hattaffären mamman drivit i hela sitt liv. Tänk att hattar kan förändra ens liv så mycket! Jag har den om ni vill låna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0