Okej, så om trettiosex timmar sitter jag på tåget

Det blir att gå upp halv fyra torsdag morgon. Snabb dusch. Fixa tonfiskbaguette (jag har blivit galen i tonfisk - alltid hatat det innan. VAFALLS?), packa ner dricka och de sista viktiga attiraljerna. När jag tänker efter blir de inte så många eftersom jag kommer ha småflaskor med alla krämer och tvålar och gud vet allt. Just nu är den stora frågan vilken deo jag ska ta med mig. Spraydeo från Dove eller roll-on från Rexona? Ordentliga problem här i i-landsdjungeln, som ni hör.

Jag kom nyligen hem från staden. Lämnade tillbaks filmer och gick in en vända på Bok&Papper för att investera i en skrivbok. Jag har blivit av med min fina, gröna som följt med mig ända sedan i julas (hej ångestladdade inlägg), så fick investera i en ny. Men vad dyra de är! Aldrig att jag lägger 150 spänn på en ANTECKNINGSBOK. Nej, min själ. Så det blev en Moleskine-kopia för 69:- och två pennor; en bläck och en stift. Älskar moleskine, men vem har råd med sådana lyxutgifter? Får ha det sen när jag sitter på mitt maffiga kontor med triljarder böcker runt omkring och utsikt över.. ja, en annan hög, ful byggnad. Men rik är jag, i alla fall! Då.

Nej, skämt å sido: skrivboken är till för att anteckna tankar och dylikt i under tiden jag är i Stockholm. Sist jag var där med Nina brukade jag smyga upp efter att hon somnat och skriva ner tankar och funderingar i en timme innan jag kröp tillbaks i säng. Värst var det nog kvällen vi träffat Sofia.. Ja, jäklar, vilka tankar som flög genom skallen. Hur var det nu med tilliten? Har funderingar kring om den här anteckningsboken kan bli en del av mitt PA. Har två idéer jag spånar på. Den ena kommer göra ont ända in i själen. Det positiva blir ju att Hilda får bli min handledare eftersom det har med psykologi att göra. Får se..

Nu är det middag och sedan ska jag nog fortsätta med ett avsnitt av L-Word som jag för övrigt är besatt av, och därefter läsa några hundra sidor i "Cathedral of the Sea" av Ildefonso Falcones. Underbar bok om hur bönder och fattiga hade det i 1300-talets Spanien (med fokus på Barcelona och områdena där omkring). LÄS! Tror den heter Katedralen vid Havet på svenska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0