Bientôt, bientôt

Tolv timmar. Så sitter jag på tåget. 16 timmar. Så klampar jag omkring i Stockholm.

Hur fetbra är inte det då? Jo, ni. Jag vet allt att ni är avis.
Jag stannar förresten några dagar till, tror jag. Så att ni vet. Känner att jag behöver extra semester. Ni vet, slänga mig vid Årstaviken och steka hela dagen. Äta feeetgod kebab på Gamla Brogatan. Åka till botaniska och strosa. Gå ett varv runt Djurgården. Förutsatt att en vänlig själ vill åka till Malmö den 28, såklart. Allt hänger på det. Nu funderar vi så att hjärnan kokar på om jag ska åka tåg, buss eller flyg hem. Det lutar åt tåg. Orkar inte spendera åtta jävla timmar i en obekväm buss när jag kan få dubbel komfort för tvåhundra spänn extra.

För övrigt, om någon nu skulle vara intresserad av att få ut balsamrester ur balsamflasken (det är en hård nöt att knäcka - speciellt om balsamet varit i flasken i ett år (A) ) så gör man helt enkelt som så att man häller i lite ättikssprit och skakar. Skakar. Skakar. Skitbra. Vill ni att det ska gå fortare så offrar ni lite Fjorowka-vodka. Eller absolut, som jag gjorde. Den dricks ju ändå inte. Så nu vet ni det. Överlevnad 101.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0