Avaritia et gula mea

(Min girighet och mitt frosseri - med res. för gram.fel)

Idag har jag varit i Malmö stad. Fy katten vad jag är trött på att shoppa ...
Jag har liksom hamnat i åldern där jag tänker "Hur länge kommer det här hålla?", "Kommer jag använda det mer än en gång?", "Är det verkligen lönt att lägga pengar på fika när jag har kaffe hemma??". HALLÅ???????????? Vart tog mina tonår vägen? Okej, jag måste erkänna att det är skönt att äntligen ha insett värdet av kvalitet och att ha förstått att det är bra med basplagg.

Men, ja. Grejen med det här inlägget var att jag köpte en (för mig och min studentplånbok) lite väl dyr kofta. Jag intalade mig att 560 riksdaler inte var så farligt ändå - det är ju 100% kashmir. Dessutom, resonerade jag, hade jag annars fått köpa en klänning OCH en kofta (den här koftan passar nämligen till min nyårsoutfit) för att ha något att ha på mig, och det hade ju vida översitigt 560 kronor.

Fin är den i alla fall och SÅ mjuk!

Idag har jag varit i Malmö, slappat och tränat. Mycket bra dag, mao. Vad har ni gjort?


Kommentarer
Postat av: st

TAGIT KÖRKORT :D

2009-12-29 @ 12:27:47
URL: http://sandraterkildsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0