Jag vill också

Jag vill också vara filosofisk och poetisk och fucking Kafka. Det finns dock flertalet ting som talar emot min eventuella framgång inom ämnena:
- jag är inte välartikulerad när det krävs
- jag skriver alldeles för långa texter för att folk ska orka läsa
- jag har en benägenhet att överförklara vad jag säger - det gör inte en riktig filosof. han bara förutsätter att alla andra förstår. eller att ingen gör det, och att alla är idioter. det beror lite på hur man ser på saken.
- jag kan inte vara uppe hela nätterna längre

Förstår ni? I'm doomed!

Men det värsta är nog att jag har svårt att förklara vad jag menar när folk vill att jag ska göra det.

Helgens konversation:

Calle: ibland säger du saker till mig om hur jag är, som du låter din ilska gå ut över andra som inte ens är inblandade. sen kan du inte förklara vad du menar.
Katie: jaha, men det gör du ju. och det kan jag visst!
Calle: jaså? hur låter jag min ilska gå ut över andra?
Katie: nej men typ.. som när du... äh, jag vet inte!
Calle: precis!!!!!! du kan inte ge exempel. alltså felar jag inte!
Katie: AAARRRRGH!
Calle: hahahahahhahahaha

vad han inte vet är att jag spelar med för att jag älskar när han skrattar högt. fo sho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0